Are You Beach Body Ready? | #CoffeeTalk

Vítám Vás u historicky prvního článku na mém blogu, dnešní povídání bude hodně názorové a předem musím říct, že s mými názory souhlasit nemusíte a navíc pokud se rozvášníte v komentářích a budete se mnou vést diskuzi, proč to vidíte jinak, budu samozřejmě ráda. Kde se vlastně vzal nadpis Are You Beach Body Ready? Záměrně útočím na jednu reklamu, která v anglicky mluvící zemi probíhá či probíhala. Všimla jsem si toho díky tumblr a utvořila si na to svůj názor. Jaký, to se dozvíte, pokud budete pokračovat ve čtení dál. >>
Jedna nejmenovaná firma nesoucí ve jméně Protein tento nadpis a vlastně otázku vznesla pomocí jejich nové reklamní kampaně na žlutých billboardech.  Spousta průměrně vypadajících lidí, když to řeknu opravu ošklivě a trhá mi to srdce, to takto označit - se vyjádřila jasně, s plakáty v metru a na dalších místech se začala fotit a vyjadřovat svůj nesouhlas, přepisovala otázku na různé body positive věci.


Můj názor je ohledně všech těchto kampaní jasný, nemám ráda, když se ženeme za jedním jasným ideálem stanoveným velkou firmou, která podporuje fitness, vyrábí nejspíše výživové doplňky a podobně. Podle mě, celá takováto mediální masáž obyčejné lidi žene do stresu, výčitek a je to pro ně demotivace. Já sama mezi tyto obyčejné průměrně vypadající lidi patřím, rozhodně to není výkřik, že mám kila navíc a tak je tato kampaň špatná. Mě by spíše zajímalo, jak vlastně definovat beach body. To je tělo, které vypadá dobře v plavkách a proto tedy je připraveno na pláž? Nebo to je každé tělo, které se oblékne do plavek? Pokud nebudu mít místo břicha pekáč buchet již za dva měsíce, bude na pláži stát body police a nepustí mě s nakynutými stehny na pláž? Jsem člověk, který chodí šestkrát týdně do fitka, dobře někdy jen pětkrát, snaží se jíst zdravě a celkově si držet pozitivní nadhled nad tím, jak vypadám. Jsem člověk, kterého by tento nadpis ještě minulý rok neskutečně vystresoval a naopak, místo návštěvy fitka, bych po každém jídle navštěvovala toaletu. Takže je čistě logické, že nyní s čistou hlavou mě tohle přemýšlení velkých opic v kancelářích této firmy, které mají na starost marketing - no, pobuřuje.


Tímto názorem mířím k tomu, že za posledních několik desítek let se v časopisu dozvíte, jak máte zhubnout za týden dvacet kilo a levé ňadro a na stránce deset zjistíte, jak se máte mít rádi. Společnost od nás očekává nadstandartní vzhled, reprezentativní vystupování, až mi tak trochu přijde, že si snaží z lidí vyrobit chodící manekýny. Takže abych pravdu řekla a zmiňovanou otázku zodpověděla. Ano, moje tělo je připravené na pláž. Stejně tak jako Vaše. Samozřejmě, že můžete do léta ještě cosi zpevnit a zhubnout, ale podle mě, co je nejdůležitější na pláži, je chytnout super bronz a nechat se omývat slanou vodou v přívalu vln. Takže, pokud se letos chystáte na dovolenou k moři a zoufáte, že jste zapomněli držet diety, těch pět kilo od Vánoc se Vás stále drží. Nezoufejte, neměli by jste začít formovat postavu, protože začne léto, ale kvůli Vašemu zdraví a pocitu. Kašlete na společnost, nekašlete na své psychické a fyzické zdraví.


A jaký je Váš názor na podobnou mediální masáž o hubnutí do plavek?



You Might Also Like

7 komentářů

  1. Souhlasím s tebou. Jsem názoru, že tělo se nemá ladit do plavek. Cvičit a tvarovat se má bez ohledu na roční období. Dělat to proto, že vás to baví, máte rádi tento životní styl, rádi navštěvujete posilovnu, tancujete nebo běháte. Je to vaše tělo a nechat se zmanipulovat podobnými reklamami pak zachází akorát do poruch příjmu potravy... Buďte jednoduše sví, a ano, opakuje se to pořád a všude, naučte se mít se rádi! ☺

    BlogerkaKlárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsou i další lidé, co to vnímají stejně. Hlavně se mít ráda taková jaká jsem :)

      Vymazat
  2. Hlavní je to dělat pro zdraví. Za tento měsíc jsem byla několikrát nemocná, takže jsem cvičení musela omezit. Už sem se cítila dobře, a tak jsem si řekla, že zase začnu cvičení s Kaylou Itsines, jako loni, a teď jsem... zase nemocná! Takže hlavní je mít pevné zdraví-a až pak začít zpevňovat atd. O téhle kampani jsem tedy vůbec neslyšela, ale na tumblr atd. chodím tak jednou za měsíc :dd moc pěkný článek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :) Já jsem ted taky byla nějaká nemocná asi ještě jsem, ale to jsou takový ty příznaky, jako že mi teče z nosu a v krku mám občas knedlík, ale přijde mi, že to ještě nepropuklo právě skrz to, že chodím do fitka :D Ale to může být falešný dojem. Jakmile bych onemocněla, tak hlavně se vypotit a uzdravt, nepřetěžovat organismus :)

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Asi záleží na úhlu pohledu, mě by tedy po pohledu na plakát nenapadlo stát se bulimičkou, ale vím že některé teenagerky ano. A myslím že každý má být spokojený sám s sebou. Já třeba cvičím až když se začne blížit léto. Tedy né kvůli vypracované postavě do plavek i když možná taky trochu, ale spíš abych byla fit. A jak se začne blížit léto, tak mám větší chuť se hýbat - slunce mě tak nějak nabíjí energií. Ale musí se firmy i najednu stranu zastat! Je to reklama na proteiny jak jsem tak pochopila a nevím jak bych to vysvětlila - představte si fitko, které bude mít v reklamním plakátu baculku, co jí chipsy - možná to zaujme, možná pobaví nebo pohorší ale nebude to rozhodně vystihovat nabízenou službu.
    http://manoragirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ano, určitě jako reklama na proteiny, je jasné, že tam nebudou mít obézní paní a nápis "you can do it". Spíš mi šlo o takové to selektování čí tělo je ready do plavek a čí ne. :D Ono před létem začíná být teplo a motivuje to víc, jít s zaběhat než v zimě, to chápu. :)

      Vymazat

Flickr Images